niedziela, 11 września 2016

Czytaj, czytaj, czytaj: #71 „Sobotnie popołudnie” Urszula Jaksik


Sobotnie popołudnie to książka, którą Urszula Jaksik debiutowała w 2008 roku.




- Co to znaczy oswoić? - spytał Mały Książę.
- To znaczy stwarzać więzy /…/ - Jeśli mnie oswoisz, będziemy potrzebni jeden drugiemu. Ty będziesz dla mnie jedyny na świecie. Ja będę dla ciebie jedyny na świecie /.../ Proszę cię – oswój mnie – powiedział lisek.
- Co mam robić? - zapytał Mały Książę.
- Musisz mieć dużo cierpliwości – odpowiedział lis.
(fragment książki – str. 213, cytat z „Małego Księcia”)

Sobotnie popołudnie jest do głębi poruszającym psychologicznym portretem kobiety. Tonia jest samotnie wychowującą matką dwunastoletniej dziewczynki. Młoda kobieta ulega wypadkowi…

Nie, nie opowiem treści książki. Zdradzę tylko, że pamiętniki pisane przez Antoninę pomagają nam poznać ją, jej charakter i jej życie.

Autorka w sposób bardzo subtelny a zarazem bardzo wyraźny kreśli głównych bohaterów. To nie są postaci nijakie. Każda z nich ma swoje zalety ale też ma wady.

Piękna, wzruszająca opowieść z zaskakującym rozwiązaniem.

To obowiązkowa lektura dla każdej, dojrzałej kobiety.

Gorąco polecam.

Za książkę dziękuję Autorce.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentuj, ale nie obrażaj :-)