sobota, 15 czerwca 2013

Trochę kultury...

Wczoraj, 14 czerwca odbył się finał Konkursu Eurowizji dla Młodych Tancerzy. Grande finale miał miejsce w Operze Bałtyckiej w Gdańsku.
Miałam do wyboru: oglądać albo owiany samymi niesmacznymi skandalami Festiwał w Opolu, albo... kibicować Kristoferowi Szabo, naszemu reprezentantowi w Konkursie... . Bez wahania wybrałam... :-)

W Jury zasiedli: Krzysztof Pastor (Polska), Nadia Espiritu (Niemcy) oraz Cameron McMillan (chyba z Nowej Zelandii). 
Trochę zawiódł mnie entourage... . Sędziowie w, delikatnie mówiąc, dowolnych strojach... jakby nie dodawali powagi wydarzeniu.
Również prowadzący Tomasz Kamel, z wdzięcznym polskim akcentem swobodnie posługując się językiem angielskim, pojawił się z "seksownym" trzydniowym zarostem, bez krawata, w rozpiętej, pogniecionej koszuli... . Szkoda... .

Udział w zmaganiach brało dziesięciu młodych tancerzy z (w kolejności występowania): Armenii, Białorusi, Holandii, Szwecji, Ukrainy, Czech, Polski, Norwegii, Słowenii i Niemiec.

Uczestnicy reprezentowali różne formy taneczne. I tym razem poziom był bardzo wysoki. 

Przyznam się szczerze, że... wprawdzie kibicowałam naszemu Kristofowi, ale miałam jedną faworytkę... 
Yana Stangey z Białorusi... zresztą, sami zobaczcie...

 

Do tzw. pojedynku zakwalifikowali się: reprezentant Niemiec - Felix Berning i tancerz z Holandii - Sedrig Verwoert.
Obaj zaprezentowali taniec nowoczesny. Przyznam się, że nie jestem zwolenniczką tych wygibasów, często w przyziemiu, z tarzaniem się i rzucaniem, nierzadko przypominających konwulsje... . Nie, to zdecydowanie nie moja bajka. Ale... Jury jednogłośnie stwierdziło, że pierwsze miejsce należy się ciemnoskóremu Holendrowi... 




Na koniec chciałabym Wam przedstawić jeszcze raz naszego Kristofa Szabo... 

 




Tu, w tym materiale nie widać całego Jego pokazu - w końcowej scenie Kristof podnosi piękną, białą suknię, zapewne ukochanej, teatralnym gestem wtula w nią twarz... scena pełna dramatyzmu... . Brawo. Nie dość, że wspaniały tancerz, to do tego jaki aktor... .:-)

1 komentarz:

  1. Moim skromnym zdaniem Yana Stangey pokazała kawał dobrego tańca!
    Serdeczności:)

    OdpowiedzUsuń

Komentuj, ale nie obrażaj :-)